Fettförbränning – En artikelserie med råd och idéer – Vecka 4

GD Star Rating
loading...

Fettförbränningen har verkligen tagit fart, det känns som att jag tappar i vikt varje dag! Men, det gör jag inte! Det är det som är så fantastiskt. Fettet minskar, det råder det ingen tvekan på, det ser jag. Vågen står däremot still. Jag kan inte göra annat än att dra slutsatsen att fettet bränns och musklerna byggs. Det är det bästa betyget jag kan få. Mer muskler, mindre fett.

Kan det vara så att det är möjligt, eller har jag bara bundit en massa vatten? Jag tror att jag ska ta och plocka bort kreatinet från kosttillskotten jag berättade om i förra artikeln. Att kreatin binder vatten kan ni läsa i vår artikel om kreatin. Det är klart att musklerna syns mer men det är ju en naturlig följd av minskad fettprocent. Hur som helst och i vilket fall så är fettförbränningen på topp och jag känner mig oerhört motiverad att fortsätta.

Det jag gör nu är att jag är ute och går så mycket jag kan. Två gånger i veckan försöker jag att ta morgonpromenader. Det innebär att jag kan vara på gymmet tre dagar i veckan och styrketräna. De dagar jag styrketränar försöker jag komma till gymmet lite tidigare så att jag hinner gå lite längre som uppvärmning. Bara för att kanske få bränna någon extra kalori.

Maten börjar bli lite trist nu. Det är mest grönsallad till lunch och eftersom jag är så dålig på matlådor så blir det köpesallad och jag är ledsen men de är inte så roliga att äta varje dag. Vissa dagar blir det sallad även på kvällen men jag försöker att göra dem lite roligare och godare då.

Mycket ägg blir det också. Jag har läst att de som tränar fitness mest äter vitan men jag brukar äta hela ägget, det är ändå nyttigt. Det blir ett par ägg till frukost och eventuellt ett på eftermiddagen som mellanmål. Jag har personligen inget problem med ägg men var lite försiktig, din mage kanske inte tål så mycket ägg och blir gasig av det så ta det varligt om du vill testa ägg som mellanmål.

De här veckorna är det bara att nöta på. Det finns ingen mirakelkur för fettförbränning utan kalorier ut måste var större än kalorier in, det är så enkelt. Sen är det givetvis viktigt att tänka på vilken typ av kalorier man stoppar i sig. Rätt fett är hälsosamt men fyllt av kalorier så ta det försiktigt. För varje fett-kalori du stoppar i dig måste du dra av en protein-kalori, tänk på det!

Vill du inte missa våra produkttester? Se till att prenumerera på vår RSS feed!
GD Star Rating
loading...