Fettförbränning – En artikelserie med råd och idéer – Vecka 2

GD Star Rating
loading...

Även om jag denna vecka inte ska göra någon förändring när det gäller vare sig kost eller träning så tänkte jag att vi skulle förbereda oss inför veckorna som kommer. Det är lite som ska inhandlas och vi börjar med det som man hittar i sin egen matvarubutik.

  1. citronsaft; och då menar jag givetvis inte BOBs citronsaft utan helst hela citroner men eftersom det kommer att bli så många så skulle jag rekommendera att du köper citronkoncentrat. Nästa vecka är det nämligen dags att sluta dricka något annat än vatten, vid sidan om proteindrinkarna vill säga. Citronvattnet gör att det du eventuellt äter i anslutning till drycken får ett lägre GI och smälts således långsammare i matsäcken.
  2. grönt te; det är inte bara bra att dricka mycket för att rensa ut slaggprodukter och gifter ur kroppen. Om du dricker grönt thé får kroppen även tillgång till en antioxidant som heter epigallocatechin-3-gallate (EGCG). Denna antioxidant är starkare än både c-vitamin och e-vitamin och ökar energiförbrukningen i kroppen under dygnet. Fettförbränningen ökar även den samtidigt som det verkar hämmande på det fettbildande enzymet acetyl-CoA carboxylase. Theét ökar även insulinkänsligheten.
  3. kvarg, eller lättkesella som är det lite mer vanliga namnet; det tar ett tag att vänja sig vid smaken men när man väl gjort det så kan man göra en massa olika röror. Lättkesella innehåller mycket protein och endast 1% fett. Blanda med lite vatten och rör ner frysta blåbär och lite sötningsmedel så har du ett alternativ till sylt!
  4. frysta bär; till exempel blåbär och hallon.
  5. sötningsmedel; sist jag köpte så blev det ett med aspartam vilket inte var meningen, tänkte inte på det helt enkelt. Jag ska titta efter lite mer noggrant i butiken den här gången.
  6. Fun light; smaken Appear är det som får mig att klara av att inte äta onyttigheter. Blanda med kolsyrat vatten och lite citron eller lime och du har en god cider!
  7. quinoa; istället för ris och pasta. Quinoa är den proteinrikaste grödan som finns!
  8. knäckebröd; Sport special + räddar mig när magen skriker

När denna vecka lider mot sitt slut så ska det inhandlas massor av grönsaker! Broccoli, sallad, tomater, paprika, gurka och massor med avokado, jag älskar avokado! Det är även dags att se över lagret av kosttillskott här hemma så att jag vet att allt jag behöver finns där!

Vill du inte missa våra produkttester? Se till att prenumerera på vår RSS feed!
GD Star Rating
loading...