Fettförbränning – En artikelserie med råd och idéer

GD Star Rating
loading...

Okej, nu är det nya året här med allt vad det kan innebära. Jag vet att många därute lovar dyrt och heligt att det är nu de ska ta tag i den här träningsbiten de negligerat alltför länge. Mitt mål är att i en artikelserie inspirera och informera så att ni biter er fast i en ny träningsrutin och håller fast, hårt! Det är många som säger att jag ”är så duktig och stark som är på gymmet varje morgon innan jobbet”. Och jag vill säga att det inte är det minsta duktigt och starkt, det är en del av mitt liv och du kan också vara där kl 07 en regnig tisdagsmorgon om du bestämmer dig för att det är det här du verkligen vill.

Du vill verkligen komma i bättre form och jag ska försöka få dig att verkligen vilja nå dit. Det kommer inte att vara helt enkelt och det kommer att komma morgnar när du inte vill gå dit av olika anledningar men jag ska göra mitt bästa för att hålla ditt mod uppe!

Morgonträning, nej det passar inte alla. Jag måste erkänna att jag väl aldrig trodde att jag skulle låta klockan ringa 05:30 för att gå till gymmet. Jag har aldrig varit en morgonmänniska. Till och med när jag var åtta så tänkte jag ut att om jag klär på mig innan jag går och lägger mig så kan jag ligga kvar i sängen några minuter längre i och med den enorma tid jag sparade på morgonen genom att redan vara påklädd när jag gick upp. Jag insåg i och för sig ganska snart att det inte var särskilt skönt att sova fullt påklädd.

Om du bestämmer dig, här och nu, att gå upp tidigare och verkligen ger dig fan på att göra det i minst en månad så kan jag nästan garantera dig att du kommer att känna av den positiva inverkan det har på ditt liv! En stor fördel är att du är pigg redan när du kommer till jobbet. Full av endorfiner som studsar runt behöver du inte det där morgonkaffet för att ens klara av att logga in på datorn. Det bästa enligt mig är att jag utnyttjar tiden innan jobbet till fritid. För mig har det oftast varit så att dagen startar med jobb och så har man lite tid för sig själv, sina intressen och sin familj på kvällen om man inte är för trött. Med morgonträning så har du din alldeles egna tid innan du ens har gått till jobbet! Det finns så mycket mer i livet än jobb och det känner jag att jag utnyttjar när jag redan ägnat mig åt mig själv och haft lite självisk tid innan jag dyker in på jobbet bland mina sömniga nyvakna kollegor.

Den tredje anledningen till att morgonträning är så bra är just det faktum att det kan vara enormt svårt att motivera sig själv att, när klockan är fem, sex på eftermiddagen, släpa sig till gymmet, utarbetad, hungrig och längtande efter hemmets lugna vrå, träna så svetten rinner och musklerna värker. Och då har jag inte ens nämnt att gymmet är knökfullt av stimmiga människor som går och rycker i vikterna utan egentlig plan om vad de egentligen vill åstadkomma och därför stoppar upp dig mellan vikterna så att du blir kall och tappar flödet. På morgonen är det avsevärt mindre folk på gymmen och du kan följa din träningsrutin väldigt väl utan att bli avbruten eller bli tvungen att lägga om rutinen för att anpassa dig efter de andra i gymmet.

Om jag inte lyckats övertyga dig om att morgonträning kan fungera även för dig så förutsätter jag att du är lika dedikerad till din kvällsträning som jag är till min morgonträning. Det debatteras om huruvida morgonträning är bättre eller sämre än kvällsträning och det finns många svar. Jag anser att den eventuella vinningen som finns i att träna på morgonen inte kan väga upp det faktum att om du inte kan motivera dig själv att träna då, så träna på kvällen om det faktiskt ökar sannolikheten för dig att faktiskt träna. Även om det skulle vara mindre bra i jämförelse så är den effekten marginell och troligtvis försumbar i det långa loppet.

I den här artikelserien kommer jag att dela med mig av mina erfarenheter och kunskaper inom området träning och kosttillskott. Jag kommer att berätta om vilka produkter som står i mitt köksskåp som är avsett för enbart kosttillskott och förklara anledningen till innehållet och varför jag anser att det är värt att lägga pengarna på just dessa.

Jag vill inte framhålla mig själv som ett proffs. Det jag kan har jag lärt mig genom att lyssna på andra, läsa och lära mig själv men framförallt lyssnat på min egen kropp och verkligen känt efter vad jag mår bra av. Jag uppmanar dig att göra det samma. Ta inte mitt skrivna ord för sanning, lyssna på dig själv.

”don´t believe a word I say, it´s only my expression of my humble opinion”

Artikelserien kommer att vara en berättelse om hur jag avser att lägga upp min plan att bränna bort en del oönskat fett. Kom ihåg det när du läser!

Vill du inte missa våra produkttester? Se till att prenumerera på vår RSS feed!
GD Star Rating
loading...